Teo Sunny

Descoperim sufletul Bălțiului. Redescoperă Moldova.

Posted on: 05/21/2013

 

Mult așteptata ediție ”Redescoperă Moldova, Bălți” a început, pentru cine dis-de-diminiață, pentu cine mai după amiază(cazul meu).

Dacă timp de ani de zile am încercat să evit orașul Bălți, având o impresie rea despre el, azi am înțeles că, dacă e să pătrunzi adânc în sufletul acestui oraș, dacă e să stai mai mult de vorbă cu el, neapărat o să-i observi frumusețea și o să-i înțelegi gândirea, că na, orice localitate e asemeni unui om, are nevoie de afecțiune și înțelegere.

Sigur că, în orice oraș/sat nu te-ai afla, cel mai important și mai de frunte loc este, așa zisul – centru. Deci, în mod normal, redescoperirea mea a început de la bustul mult-iubitului Ștefan cel Mare.

 

 

Din centru, nava noastră terestră s-a îndreptat spre ”Episcopia Bălți-Fălești”, la castelul în care locuiește episcopul Marchel Mihăescu  și în ograda căruia se plimbă în voie copiii și maturii, admirând frumoșii copaci sădiți în linii perfect drepte, și inspirând aerul curat.

Episcopia

 

Mergând puțin mai în vale am admirat pe dinafară și ”Bisericra Sfânta Cuvioasa Parascheva”, care are un exterior foarte colorat, ”ca la grădiniță”, cum zice Dragoș.

biserica cuviincioasei parascheva

 

Tot aici am întâlnit și niște cuvinte, care merită să fie citate:”Trecătorule, eu ca tine am fost și tu ca mine vei fi, fii atent cum trăiești căci tot aici vei veni”, Protoiepeu-Mitrofor Eugen A. Nazarciuc.

mormint

 

Eu una am înțeles, trebuie să ne trăim viața din plin și să redescoperim, să redescoperim!!!

 

Redescoperă Moldova continuă! Mulțumiri sponsorului general, Moldcell.

5 răspunsuri to "Descoperim sufletul Bălțiului. Redescoperă Moldova."

Teo,noi,cei de dincolo,nu cunoastem Moldova.
Am avea ocazia sa o descoperim cu ajutorul tau.
Daca tot incerci o redescoperire,ti-ar fi greu sa relatezi ca si cum ai fi o turista straina?Adica mai in amanunt si cu sentimentele,trairile tale.
Poate ca unele cladiri sint prea sobre pentru era noastra,dar gindeste-te ca in ele au trait oameni cu visele lor,cu sentimentele lor,cu sperantele lor.Si totul a fost infrumusetat de acei oameni.
Stii si tu ca nu mergi intr-un loc strain sa vezi (nu neaparat) monumentele pe care ,oricum,le gasesti in pliante turistice sau pe Google,ci pe strazile obisnuite,in locurile in care localnicii isi petrec timpul.Acolo este inima orasului,satului sau zonei respective.
In numele celor care nu cunosc Moldova,dar ar vrea sa o cunoasca-chiar daca n-au posibilkitatea de a merge acolo-iti multumesc !
Alexandru.

Da, neapărat voi ține cont de dorința celor care vor să cunoască Moldova în următoarele articole. Merci.)

Bine a spus Fosile 🙂 Felicitari, ai un blog frumos. Multumesc pentru vizita!

you are so small! 🙂 (very good, for a lady..:)

Lasă un răspuns

Campanii susținute:

Cele mai bune articole și pagini

