Teo Sunny

HIV/SIDA, E simplu să verifici

Posted on: 07/01/2013

Trăind în sec.XXI avem acces liber la informație și posibilitatea de a o verifica.

hiv

Toți cei care au asistat la seminare despre HIV au auzit că există centre de testare voluntară amplasate pe tot teritoriul republicii. Mereu mi-a fost interesant cât sunt de efective, așa că azi am mers să verific. (După cum au făcut-o și alți bloggeri din țară).

Nu știam sigur unde se află acest centru, deci am întrebat de un consultant din policlinică. Acesta m-a îndreptat pe str. Ştefan cel Mare 33, cab.1. Am mers într-acolo, dar  din păcate am găsit ușa încuiată.

***

Revenită peste câteva ore am fost întâmpinată de o doamnă foarte drăguță care s-a oferit să mă ajute. Obstacolul principal al orașelor mici este frica că cineva va afla despre problema care o ai. În timp ce vorbeam nu mă lăsa sentimentul că cunoșteam consultanta de undeva.

Nu mi-a dat prea multe întrebări, ci a trecut la treabă. A creat un formular anonim și mi-a spus să merg într-un oarecare cabinet pentru a-mi lua sânge din venă și doar după aceasta a hotărât să verifice dacă cunoșteam posibilitățile de infectare.

Întrebând de ce nu mi-a propus un test rapid cu ajutorul salivei doamna mi-a explicat că acestea s-au terminat încă în toamnă, și că au fost foarte efective. La fel, ea mi-a spus că testul ar trebui repetat peste câteva luni pentru a fi siguri de veridicitate. Mi-a mai zis că în utimul timp oamenii sunt mai conștienți și se adresează mai des pentru a primi informația necesară.

***

M-am mulțumit cu consultația primită. Totul a durat vre-o 5 minute, deci: e simplu, e rapid și e necesar să fii la current!

Informație la intrare.

Informație la intrare.

Îndreptare pentru testare anonimă.

Îndreptare pentru testare anonimă.

Lasă un răspuns

Campanii susținute:

