Teo Sunny

”Asem”, Moldova VS ”Valahia”, România

Posted on: 10/07/2013

Studenție!!!

Să vă zic despre primele zile la universitate aici, la ”Valahia” în comparație cu deschiderea de la ”Asem”.

ASEM

Pe două septembrie, toți, sau parțial toți studenții Asem au avut parte de Ziua Ușilor Deschise. Lenoși, mai pe la amiază, au ajuns în sală unde rectorul universității și alte persoane importante ne-au urat bun venit! A fost o oră de informare și introducere în lumea studenților. Anume aici majoritatea au aflat ce-s alea perechi și așa mai departe.

Prima săptămână de învățământ, chiar dacă în haos, dar totuși organizat, a decurs destul de lejer.

***

Pe întâi octombrie, deja în România, la fel am avut parte de Ziua Porților Deschise, cea care marchează începutul unui nou an școlar.universitatea-valahia-targoviste

Aici a trebuit să fim puțin mai harnici și să ne trezim dimineața. Dacă e să compar discursurile rectorilor de aici și ale celor de la Chișinău, pot afirma că cei din Moldova au vorbit mult mai inspirațional și au oferit informație utilă, pe când aici am ascultat (dar nu am reținut) numele tuturor cadrelor didactice și cam atât. 😀 Am avut noroc de un tutore care și-a stâns boboceii pentru o discuție liberă și mai multă informație (dar nu toți au avut parte de un om bun).

Pentru mine a fost straniu și puțin diferit când am auzit că aici profesorii numesc universitatea școală:”să veniți la școală”, ”începe școala”… În Moldova, din moment ce ai pășit pragul universității ești student și uiți de școală, ea ține de trecut îndepărtat. 😀

***

În concluzie, pot spune că primele zile de universitate, atât în Moldova, cât și în România au fost de neuitat. Sau că am avut noroc de oameni cum se cade, condiții, sau că viața de student, în general, e extrem de frumoasă, nu pot ști, dar una e clar: sunt fericită! Chiar dacă m-am acomodat într-o parte, e bine că am riscat, ”căci cel mai mare risc e acela de a nu risca”!

9 răspunsuri to "”Asem”, Moldova VS ”Valahia”, România"

ma pot alatura la cele spuse de tine ca ..aici la Romania explicatiile nu sunt prea clare si e foarte greu sa retii ceva de la profesori …dar totusi descoperi multe lucruri noi si frumoase …bafta tie

Adevărat. Materiile sunt foarte atractive.
Mersi, să fii și tu bravo.))))

Multumesc de aprecieri, la mine pe blog, domnisoara! Doamne ajuta la cursuri, la examene!

„Pe doua februarie…” nu „Pe doi februarie…” Greseala aceasta am intalnit-o atat de des incat o consider un cliseu. Asteptam totusi ceva mai mult de la o viitoare jurnalista.

Evident ca era vorba de luna septembrie, dar nu este lucrul cel mai important.

Acum observ: „intai octombrie” nu „unu octombrie” !

„…rectorilor de aici și ale celor de la…” nu „…rectorilor de aici și a celor de la…” Cam multe greseli pentru un text de trei randuri.

Mulțumesc mult pentru corectări, o să am în vedere și părerea Dumneavoastră, dar îmi și cer scuze pentru unele greșeli.

Lasă un răspuns

Campanii susținute:

Cele mai bune articole și pagini

