Teo Sunny

Cum ”sărbătoresc” unii moldoveni de Paști?!

Posted on: 04/22/2014

Cum ”sărbătoresc” moldovenii de Paști SAU Detalii mai puțin plăcute ale vieții.

 

Moldova – țară a minunilor… Și dacă e sărbătoare, e sărbătoare din plin, în fiecare colțișor al țării, doar că… În timp ce unii ciocnesc ouă roșii, alții aruncă cu picioarele și pumnii în soțiile sau copiii săi…

În una dintre postările mele precedente am scris despre indiferența socială, iar duminică, chiar în ziua de Paști, m-am întâlnit față în față cu ea și, am înțeles, de ce unii oameni preferă să fie nepăsători față de cineva de pe stradă care cere ajutor…

 

Conform tradiției, Învierea Domnului este sărbătorită în familie. Cineva ciocnește fericit ouă și spune Hristos a Înviat, iar cineva primește plăcere în alt mod… Întorcându-mă de la bunici,  din satul Vasilcău, raionul Soroca, undeva la intrarea în raionul Florești, am fost nevoită să frânez brusc… La câțiva metri înainte, văzusem o mașină, iar după… Un bărbat care petrecea din plin, lovind cu pumni și cu picioare o biată femeie ce zăcea neputincioasă la pământ, strigând ”Lasâ-mâ! Ajutor, aaa…” Nu am avut reacție de reporter în acel moment și nu am apucat să  filmez sau să fotografiez. Reporterul din mine s-a trezit mai târziu… Am avut reacție de om. Singurul bărbat din mașina noastră a sărit în ajutorul femeii și a încercat să îi despărtă, iar ca rezultat a rămas cu o fractură nazală (simplu vorbind: mult sânge și nas rupt în 2 locuri). Acum știu de ce au trecut mașinile pe alături și nici unul dintre șoferii precedenți nu au riscat să oprească… Uneori, ajutând pe cineva o pățești singur. Dar aici povestea abia începe…

După câteva secunde de la incident și de la apariția unui salvator, din mașina parcată la câțiva metri în față, i-au sărit în ajutor agresivului soț, prietenii săi, care, credeți-mă, nu erau atât de puțini după cum aș fi crezut… În acele momente încercam disperată să sun la poliție. Ocupat, ocupat, ocupat… Pi, pi, pi îmi suna în ureche. După vreo două minute de încercări, am reușit. Am explicat panicată unde sunt și care este problema. Domnul de serviciu m-a ascultat calm o minută, după care a râs sarcasmic… M-a lăsat fără cuvinte, nu înțelegeam de ce situația în care un bărbat bate o femeie poate trezi râsul. L-am întrebat nedumerită de ce râde și l-am rugat să trimită pe cineva cât mai rapid în ajutor. Tonul sarcasmic  l-a păstrat pe tot parcursul discuției și în loc să-mi răspundă cererii, mi-a zis calm: ”Mai bine, spuneți-mi cum vă numiți?”, ”De unde sunteți?”, ”Unde locuiți?”, ”Ce vârstă aveți?”. Sunt ok cu interogatoriul său, știu că are nevoie de informații, mai ales că sunam de pe telefonul mobil, dar faza tare a fost că, după toate acestea mi-a zis: ”Iar acum, spuneți, care este problema?”. Om drag ce ești, ți-ai trimis urechile la păscut când am expus toate detaliile posibile ale situației? Am început să tremur, ce se întâmpla în fața ochilor mei nu era deloc plăcut… I-am mai explicat odată, iar în timp ce tot vorbeam cu domnul polițist, femeia putea să-și dea sufletul…

 

pastele 2014 238

Din nasul sfărâmat…

 

Detalii despre incident și ce comportament a adoptat poliția, în următoarea postare.

2 răspunsuri to "Cum ”sărbătoresc” unii moldoveni de Paști?!"

N-o sa ma crezi dar ceva foarte asemanator mi s-a intamplat si mie in noaptea de Pasti. Se vede ca oamenii sunt rasplini de „duhul sfant” in noaptea asta.

cutremurător! Oameni! Iisus era pe cruce și ei se jucau cu zarurile. Să iertăm toate pentru Înviere! Salutări și binecuvântări,

preot dr. dumitru ichim
kitchener, ontario, canada

Lasă un răspuns

Campanii susținute:

Cele mai bune articole și pagini

